אופניים חשמליים – תחזוקה

אופניים חשמליים – תחזוקה

 

בבואכם לרכוש אופניים חשמליים, תגלו שמדובר בהוצאה כספית לא מבוטלת. לכן, בכדי לשמור על אותן אופניים חשמליים שאתם רוכשים, ולהיות בטוחים בכך שתוכלו לעשות שימוש באותן אופניים חשמליות למשך זמן רב ללא כל בעיה – חשוב לבצע עבודות תחזוקה שונות ולהקפיד על כמה כללים שישמרו על אותן אופניים חשמליות למשך זמן רב יותר ובצורה הטובה ביותר.

אחסון של האופניים

קודם כל, אופניים חשמליים חשוב לאחסן במקום סגור ולא להותיר אותן מחוץ לבית. גם אם רכשתם אופניים חשמליים משלדת אלומיניום שאינה מחלידה, ישנם חלקים אחרים בכל אופניים חשמליות שיכולים להיפגע מלחות או מחשיפה לכל דרגה של רטיבות (כמו מי גשם, למשל), ושלא נדבר על גניבות….

ניקוי של האופניים

חשוב מאוד להקפיד על שגרת ניקוי לאותן אופניים חשמליות שאתם רוכשים, שגרה אשר מאפשרת שמירה על אופניים חשמליות למשך זמן רב יותר ומאפשרת לכם לעשות שימוש הרבה יותר נוח בזוג האופניים שלכם.

לכן, כדאי לנקות כל זוג אופניים חשמליות לאחר כל 30 רכיבות ממושכות, ומיד לאחר כל רכיבה בה האופניים נחשפו ללכלוך רב כמו בוץ. אופניים חשמליות ניתן לנקות בעזרת מטלית לחה ובסבון רגיל, ובמקרים של לכלוך חזק יותר – אפשר להיעזר בממיס שומנים ובמברשת ייעודית עם סיבים קשים. את הבלמים (ברקסים) יש לנקות עם חומר ייעודי. בשום אופן אין לשמן בלמים.

אופניים חשמליות כשמן כן הן – מכשיר חשמלי, כך שלאחר הניקיון יש לייבש היטב את האופניים לפני שמתחילים לעשות בהן שימוש נוסף, ואין לשטוף עם ברז מים.

שימון של האופניים

עבור אופניים חשמליות, החלק היחיד שדורש שימון קבוע הוא השרשרת. מומלץ לשמן אותה בשמן ייעודי המיוחד לשרשראות לאופניים בלבד, מה שיבטיח לכם שימוש ארוך יותר בשרשרת. את השרשרת יש לשמן כאשר האופניים בהילוך בינוני, ולהזליף את השמן באזור של גלגלי השיניים האחוריים תוך סיבוב של הפדלים אחורה. חשוב מאוד להיזהר שלא יקרה מצב בו יזלוג שמן לכיוון הבלמים – אם קורה מצב כזה, יש לפנות לייעוץ של טכנאי המתמחה בתיקון אופניים חשמליות.

לאחר השימון יש להמתין זמן מה על פי הוראות היצרן של השמן בו השתמשתם, ולאחר מכן יש לנגב את השרשרת בעזרת סמרטוט יבש, כך שלא יישאר שמן מיותר על השרשרת.

אחת לעונה מומלץ לבקר בחנות המתמחה בתיקון אופניים חשמליים לבדיקות שגרה, שם ייבדקו את מצב רפידות הברקס של האופניים שלכם, את לחץ האוויר בגלגלים ובכלל את כל מכלולי האופניים לוודא שאין בעיה שפספסתם..

זהו סעו בבטיחות ועל פי כל כללי הנהיגה ואל תשכחו קסדה..

אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים – תקנות

אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים הן כלי רכב לכל דבר ועניין.  ככזה יש לנהוג בהן (כן לנהוג ולא לרכב כיוון שמדובר בכלי רכב) בהתאם לכל הכללים המחייבים בחוק.

אופניים חשמליים או קורקינטים חשמליים מחייבים חבישת קסדה תקנית.

ניתן לנהוג על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי רק מי שיש לו או היה לו רישיון נהיגה בתוקף או שאינו בתוקף או מי שהוציא תאוריה לרכב או תאוריה ייעודית לאופניים חשמליים.  מי שגילו עולה על 16 שנים.

כל כלי חשמלי זעיר (אופניים או קורקינט חשמלי) חייב לעמוד בדרישות התקן הישראלי המחמיר. פרטים ניתן לראות באתר של מכון התקנים הישראלי. קחו בחשבון אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי שנמכרו בארץ סיכויי גבוהה מאוד מאוד שהן עומדים בתקן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן